דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להיות מוכר בזירת HR 

מאת    [ 21/10/2012 ]

מילים במאמר: 1148   [ נצפה 1879 פעמים ]

כבר מתקופת חיפוש העבודה הראשונה שלי במשאבי אנוש, הבנתי שקשרים חברתיים יכולים לשנות מציאות שלמה. חברה טובה שלי מתקופת ה-MA עבדה בזמנו בחברת השמה בירושלים ובישרה לי שיש משרה ש"תפורה" עליי באחת מחברות התקשורת המוכרות במרכז, שאינה מצריכה ניסיון קודם בתחום. העברתי לה את קורות החיים ותוך זמן קצר, יצרו איתי קשר מהסניף המרכזי. תוך פרק זמן מקוצר עוד יותר, עברתי ראיון טלפוני בארגון עצמו, שלאחריו זומנתי למרכז הערכה. מכאן ואילך, זה כבר היה תלוי בי ואין ספק שגם לקורות החיים שלי הייתה תרומה משמעותית. בד בבד, לא היה לי ספק קל שבקלים, שהקשר ביני לבין חברתי ללמודים וכמו כן, הקשר החיובי בין חברת ההשמה שבה עבדה לבין הארגון שגייס, קידמו את ההגעה שלי לתהליך המיון ומשם הכל היסטוריה. הפכתי להיות מוכרת ל"אנשי המפתח" (אלו שבידיהם טמונה ההחלטה אם לפנות אליי כמועמדת/לא) בארגון.

מה שתיארתי בפסקה הקודמת הוא תסריט כמעט אידיאלי – קשרי חברות והערכה, שאינם אינטרסנטים נטו, סוללים עבורנו את הדרך, ההתחלתית לפחות, למשרה הנחשקת. המאמץ שהשקעתי מרגע תחילת המיון היה אדיר אבל עד לאותו רגע, המזל שיחק לטובתי. תחשבו כמה פשוטים היו יכולים להיות חיינו המקצועיים – או לפחות פשוטים יותר – אם היו לנו חברים בכל ארגון/חברת השמה/מכון אבחון וכדומה, שהיינו מעוניינים להגיע אליו והיו יכולים להשפיע משמעותית ולו בכך שהם יוכלו להקל על פתיחת הדלתות ולדאוג שהשם שלנו לא ייעלם מעיניי המגייס/ת. עם זאת, המציאות של מחפשי/ות העבודה היא אחרת. אבל אם נתנו לכם לימון לא תהפכו אותו ללימונדה?

ציירתי תמונה אידיאלית וורודה. מודה באשמה. בד בבד, כמחפשי/ות עבודה במשאבי אנוש, במיוחד לאלו הנמצאים בתהליך בפעם הראשונה, אני מאמינה שצריך, כדאי ומומלץ לגייס חלק גדול מכוחותינו על מנת להפוך את עצמנו למוכרים בארגונים בהם נרצה לעבוד (לרענון, מציעה לכם לחזור לפוסט "מה בין חזון לקורות חיים"). כמו שטענתי במאמרים קודמים, לאט לאט מחלחלת ההבנה שתהליך חיפוש העבודה צריך להיות יצירתי יותר. כאן אני מוסיפה וטוענת – תצרפו את המילה "נועז" ללקסיקון החיפוש.

ברגע שהצלחתם לאבחן ולהבין עם עצמכם לאן מועדות פניכם (תהליך שמומלץ לעשותו עם תחילת תהליך החיפוש היות והופך את התהליך לאפקטיבי יותר) או במילים אחרות, באיזה ארגון/תפקיד חשקה נפשכם, מוטלת עליכם אחריות לפעול על מנת להגיע לשם ולהיות בתודעת המגייסים/אנשי המפתח למשרה.

במקביל לשליחת קורות חיים דרך alljobs,jobnet,jobmaster וכיו"ב, שילוב הפעולות הבאות בתהליך החיפוש שלכם עשוי לקצר לכם את לוחות הזמנים, לפתוח לכם דלתות בארגונים רצויים ויותר מכך – להפוך אתכם למוכרים בזירת ה-HR.

מצ"ב כמה טיפים ממני במתנה -

1.פרסום עצמי – מדובר בפרסום עצמכם כמחפשי/ות עבודה בדרך יצירתית ודרך אתרים המאפשרים זאת ולא חסרים למי שמעוניינ/ת – מקבוצות משאבי אנוש בפייסבוק, LINKED-IN ,  "שתיל" ועוד. הכוונה היא לא רק לפתיחת כרטיס והכיתוב בתוכו (ראה סעיף 2), אלא לכתיבה עליכם ביותר מכמה שורות, בקבוצות/אתרים שונים, כמחפשי/ות  עבודה. הפרסומים שאני רואה לרוב הם פרסומים תמציתיים שכוללים שם, שם משפחה, תואר, קצת ניסיון תעסוקתי וזהו. יכול להיות שהם מניבים פניות – הם יכולים להניב הרבה יותר.

אם בחרתם לפרסם את עצמכם כמועמד/ת – תנו ליצירתיות שלכם ביטוי, ל"אני המקצועי" שלכם לצאת החוצה. אני בוודאי לא  טוענת שעליכם לספר את סיפור חייכם מהיום שבו יצאתם לאוויר העולם ועד עצם היום הזה. בד בבד, תיאור "בשרני" יותר, שיביא לידי ביטוי את הניסיון שלכם, את העוצמות שלכם, לאיזה תפקיד/סוג ארגון אתם מכוונים ומה תוכלו להביא אליו וכדומה – עשוי "לעשות את העבודה" בצורה אפקטיבית יותר מהמציאות הנוכחית.

העניין הוא, כשמציעים למישהו לפרסם את עצמו כמועמד/ת, התגובה נעה, בד"כ, בין הרמת גבה בקצה האחד של הסקאלה לבין "זה נראה לי שיווקי מדי. זה ממש לא אני…" בקצה השני.

NEWS FLASHE יקיריי – תהליך חיפוש עבודה אפקטיבי יצריך מכם לצאת מאזור הנוחות שלכם ולעשות גם – לא רק – דברים שהם "לא ממש אתם".  אישה נבונה אמרה לי פעם, ש "אם תמשיכי לעשות את מה שתמיד עשית, תמשיכי לקבל את מה שתמיד קיבלת". לוקח זמן לתרגם את המשפט הזה מתיאוריה למציאות, אבל הוא כל כך נכון. בתהליך חיפוש – בין אם מדובר בזוגיות ובין אם מדובר בקריירה – המטרה לפעמים מקדשת את האמצעים. כמובן שהפרסום צריך להיות נאמן למי שאתם ולשמור, כמו בחיים, על מינון נכון של שיווק עצמי. בד בבד, חבל לפסול דרך שתאפשר לכם להגיע לאנשי מפתח ובסוף – אולי גם למשרה הרצויה.

2.כרטיס אטרקטיבי ברשתות חברתיות – ידוע, שחלק גדול מהצעות העבודה  והאנשים שעומדים מאחוריהם, נמצאים היום בפייסבוק, LINKED-IN, מקושרים וכד'. אם אין לכם כרטיס בשלושת אלו (מציעה לכם לשקול  ולפתוח גם ב"  café themarker" ו twitter), ממליצה לכם בחום לעשות זאת. אתמול.

לאלו מבניכם, שחשים מעט מבוכה נוכח סעיף 1, כאן יש לכם אפשרות לעשות את אותו הדבר, רק באופן פחות ישיר. קחו הזדמנות נפלאה והתייחסו לכרטיס כאל "מקדש עצמי" – לא במובן הפשט של המילה "מקדש", אלא במובן של בניית כרטיס שיתאר אתכם בצורה הטובה ביותר בהיבט התעסוקתי ובהתייחס לתפקיד ולסוג הארגון המבוקש (להבהרה מה הכוונה ב"סוג הארגון", אתם מוזמנים להיכנס לפוסט "מה בין חזון לקורות חיים?"). תראו בכרטיס ביטוי נוסף לקורות החיים שלכם, רק באופן יצירתי, וויזואלי ואישי יותר.  זה אמנם יצריך מכם מעט עבודה, אבל אחרי ה"זיעה הראשונית" תהיה לכם תוצאה מרשימה, שתוכלו להמשיך ולתחזק ותשמש אתכם לחיפושי העבודה הבאים, במידה ויהיו – לא שווה את ההשקעה? וכשאתם כבר שם, אל תהיו "נוכחים – נפקדים". תשתמשו בכלים הללו כדי להוביל לכך שתהיו מקושרים עם אנשי מפתח/אנשים מתחום עיסוקכם המבוקש, על מנת להגביר את הסיכוי למודעות לכרטיסכם השיווקי והמושקע. כיצד מתנהלים מולם, בצורה מכבדת, עם גבולות ומקדמת – זהו נושא נפרד. אם אתם לא בטוחים – וזה בהחלט נושא משמעותי שצריך לתת עליו את הדעת – היוועצו באיש מקצוע מומחה/דמות שאתם סומכים עליה ומנוסה בכך.

3.One stop  shop - הכוונה היא ליצירת קשר ישיר עם הארגון המגייס. בדר"כ, אתם  מודעים לצורך מסוים במשרה רק כאשר היא מתפרסמת באתר דרושים כזה או אחר –      מקבלים הודעה בחשבון שלכם ומגיבים בשליחת קורות חיים. אני אומרת, קחו יוזמה נוספת – אם אתם יודעים מהו סוג הארגון שבו תרצו לעבוד והחלטתם על דוגמאות "חיות" לאותם ארגונים, היכנסו לאתר האינטרנט של הארגון, חפשו שם  משרות קיימות ותרימו טלפון. יכול להיות שיגידו לכם להסתפק בשליחת קורות חיים ובמידה וקו"ח ימצאו מתאימים, יחזרו אליכם . אבל – מקסימום יגידו לכם "כן" דהיינו – יהיו מוכנים לשמוע אתכם, לקבוע פגישה (אם ממש  הרשמתם) או לכל הפחות, לסמן את קורות החיים שלכם כרלוונטיים. לא כולם, אך לא  חסרים מעסיקים שרואים בפעולה מעין זו, במידה והיא נעשית בצורה מכבדת, במינון  מתאים וכד', כצעד מבורך, שמצביע גם תכונות של יוזמה, נחישות,מוטיבציה – שהן  בדר"כ תכונות רצויות, שמעסיקים מברכים על הימצאותן. טיפ באותו הקשר – מציעה לכם לעשות זאת במידה ואתם סבורים כי אתם תואמים לדרישות המשרה, על כלל תיאוריה.  אם ישנו פער בניסיון המקצועי, מומלץ לנקוט בדרכים אחרות כגון שליחת מייל אישי  וכיו"ב.

העליתי כאן, על קצה המזלג, כמה טיפים שיכולים להגביר את החשיפה שלכם ולהפוך אתכם למוכרים יותר בזירת HR – היבט משמעותי במיוחד במידה ומדובר בחיפוש אחר העבודה הראשונה שלכם. שימוש נכון בטיפים אלו ואחרים, עשוי להגביר את סיכוייכם להגיע למשרה ולארגון המבוקש.

אם אתם לקראת הכניסה לתחום ורוצים להתחיל את תהליך החיפוש במשאבי אנוש, אשמח לעמוד לרשותכם בתרגום מעשי של טיפים אלו ואחרים וללוות אתכם בבניית קריירת ה-HR  שלכם.

בהצלחה!

© כל הזכויות שמורות – עדי שוורץ

עדי שוורץ - HR Route : ייעוץ לבניית נתיב קריירה במשאבי אנוש, אבחון כ"א ופיתוח מיומנויות ניהול ומנהיגות


**סוציולוגית, יועצת ארגונית ומנחת קבוצות מוסמכת מטעם אוניברסיטת בר אילן ***


יועצת, מנחה ומלווה לאנשים השואפים להשתלב, לגדול ולהוביל בתחום משאבי האנוש - שירותי ייעוץ והכוונה מקצועית בעולמות משאבי אנוש - שירותי ייעוץ, הנחייה ולווי מקצועי-פרקטי בעולמות המש"א (משאבי אנוש) לאלו שהחזון שלהם מוביל אותם לשאוף להשתלב, לגדול ולהוביל במשאבי אנוש


*העברת תהליכי אבחון וגיוס למגוון תפקידים - זוטרים עד בכירים ובמגוון עולמות תוכן (מנהלי/ות פרויקטים, תפקידי בק-אופיס, תפקידי ניהול, מהנדסים/ות , עורכי/ות דין ועוד). בעלת ניסיון בהעברת ראיונות עומק, מרכזי הערכה, תפעול וניתוח מבדקים אישיותיים, שכליים וכיו"ב. שירותי כוללים גם לווי מאבחנים חדשים בתחום


* העברת סדנאות, הדרכות ולמודי הוראה בנושאים הנושקים למנהיגות, מיומנויות ניהול, משאבי אנוש ויעוץ ארגוני, עבור ארגונים/מוסדות אקדמיים אתר מקצועי: http://adischwartz.wordpress.com/ http://www.facebook.com/HRoute


מייל : href="mailto:AdiSchwartz.hroute@gmail.comAdiSchwartz.hroute@gmail.com">">AdiSchwartz.hroute@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב